WeRyoung.

Inspirerende INFOrmatie voor jongeren

We R Young.

Een blog met inspirerende informatie voor jongeren. We R Young brengt je informatie over nieuwe technologieën en shopping. Neem eens een kijkje bij onze artikelen om te kijken of er iets voor je tussenstaat.

Nieuwe apparaten die je kunt kopen

Nieuwe mega sport Store

Decathlon opent 35.000 m² winkel met testzones voor sportuitrusting. De 35.000 m² winkel, bijna de grootte van 30 vijf kamer HDB flats, laten klanten sportartikelen proberen.

"We kozen voor Singapore voor de vlaggenschip winkel, dankzij zijn wereldklasse infrastructuur en getalenteerd personeel. We verwachten ook dat we een aantal managementposities kunnen invullen."

Naast een interview moeten potentiële medewerkers een 'Sportschool sportdag' bijwonen - een relatief gebruikelijke verhuringspraktijk in decathlon-winkels over de hele wereld - waarbij zij deelnemen aan een teamsport, zoals voetbal of basketbal. Zij moeten ook een lekkere lunch bijwonen bij het leiderschapsteam van de winkel en chatten met de winkelmanager.

Zegt de heer Grandgeorge: "Onze sportdagen bieden ons de mogelijkheid om elke kandidaat te leren kennen, te zien hoe ze zich als team uitvoeren en of ze de vitaliteit en verantwoordelijkheid hebben om te werken voor decathlon."

Sinds 2012 hebben Singaporeans Decathlon producten van de e-commerce site gekocht. De winkel heeft hier een pick-up punt waar klanten hun online aankopen kunnen verzamelen. Items in de fysieke winkel kosten hetzelfde als die online.

De vlaggenschip winkel wordt dagelijks geopend van 9:00 tot 22:00 uur.

Decathlon werd in 1976 in Frankrijk opgericht door zakenman Michel Leclercq. Het heeft nu meer dan 1.000 winkels in 26 landen, zoals Groot-Brittannië, China en India, evenals retailpunten in Thailand. 'S Werelds grootste sportwinkel Decathlon - genaamd de' Aldi of Sport '- heeft Rebel Sport aangenomen, omdat het zes mega-magazijnen naar Australië brengt. In Nederland hebben ze nog geen dergelijke megastore, maar shops als serie-a-store timmeren ook aardig aan de weg, dan op online gebied. 


Kernfeiten:

Decathlon mega sportwinkels openen in Australië om Rebel Sport op te nemen. Zes sites zijn door het Franse bedrijf geïdentificeerd voor hun magazijnen. Hun superstores worden gebouwd langs de lijnen van Bunnings en Ikea. Zal binnen enkele dagen online winkel voor lokale klanten starten. Online verkoop in heel Europa omvat onder meer shirts voor zo'n $ 5. De sportkledingindustrie is 3,5 miljard dollar waard.

De grootste sportwinkelswinkel ter wereld, Decathlon, zal Rebel Sports opnemen voor een bedrag van de 3,5 miljard dollar met zes megashops.

De Franse sportreus die apparatuur en kleding voor 50 sporten heeft, beschikt ook over meer dan 1000 winkels wereldwijd en heeft op korte termijn al sites voor maximaal zes winkels in Sydney en Melbourne geïdentificeerd.

Volgens Fairfax Media heeft Decathlon plannen om binnen het volgende decennium tot 35 van haar superstores over het hele land te plaatsen.
De Decathlon-keten is op weg naar Australië - binnen een paar dagen een online winkel starten en zes pakhuizen in Sydney en Melbourne bekijken, dat is hun doel voor nu.

De eerste winkel van de Franse retailer Decathlon heeft testzones voor apparatuur zodat de klant zelf ook aan de slag kan.

Op 35.000 vierkante meter is de winkel in het Viva Business Park, voorheen bekend als Chai Chee Technopark, de grootste in de regio, bijna de grootte van 30 vijf kamer HDB flats.

De winkel heeft testzones waar klanten producten kunnen uitproberen alvorens ze te kopen. Bijvoorbeeld, er is een testzone voor teamsporten, met doelpalen, basketbalhoepels en backboards voor klanten om te oefenen op hoepels.

De winkel heeft ook een trampoline en een fietsreparatie workshop, waar klanten hun fiets van elk merk kunnen repareren tegen een vergoeding.

Meer dan 95.000 kleding-, uitrusting- en schoeiselproducten. Van tennisrackets tot duikuitrusting, allen zijn ze verkrijgbaar in de winkel. Deze producten omvatten meer dan 50 soorten sporten en worden verkocht onder de 20 eigen labels van het bedrijf, zoals het wandelmerk Quechua en het team sportmerk Kipsta.

Bijvoorbeeld, klanten kunnen een Kipsta Tarmak Magic Jam basketbal kopen, gemaakt van rubber en voorzien van een vloeibare oplossing die zich omzet in schuim als de bal is gestoken om lekgaan te voorkomen, voor nog geen 20 dollar.

Een ander product is het Tribord Easybreath Mask, dat rond de 90 dollar kost. Het laat snorkelaars toe om onderwater door hun neus te ademen.

Alle producten zijn ontworpen door de in-house onderzoeks- en ontwikkelingssteams van de keten. Deze producten zijn gegarandeerd 20 à 40 procent goedkoper dan bij andere sportwinkels, zegt de heer Bastien Grandgeorge, 37, Chief Executive Officer van Decathlon Singapore.

Hij zegt: "Sporten zouden niet duur moeten zijn en Singaporeers zouden toegang hebben tot sportartikelen en -kleding met hoge prestaties op een toegankelijk prijspunt."

Decathlon's plannen zijn om binnen de komende 10 jaar nog eens 20 winkels in Singapore te openen en hier maximaal 1000 medewerkers te huren om daaraan te werken, voegt hij toe.

Het Franse bedrijf wordt gezien als een ernstige bedreiging voor de machtspositie van Rebel Sport in Australië
In Nederland heeft het ook aardig wat sport vestigingen opgebouwd. Decathlon claimt producten en kleding voor maximaal 50 verschillende sporten in zijn magazijnen en dat is aanzienlijk meer dan de grootste speler Rebel Sport.

Vóór dat wordt verwacht dat de producten tegen eind maart deze producten beschikbaar zullen stellen voor Australische klanten.

Het wordt begrepen dat Decathlon buiten grote winkelcentra zal verhandelen, waarbij de voorkeur geniet om zijn massieve sportkleding te vestigen, niet anders dan Bunnings doet met zijn hardware.

Sommige van Decathlon's minder bekende bekende merken zijn online verkrijgbaar in Europa voor zo weinig als 5 euro.

Maar op hun Facebook staat het bedrijf: 'We hebben momenteel geen winkel in Australië; Onze exclusieve producten zullen online beschikbaar zijn in maart 2016 '.
Wat betreft wanneer de eerste winkel zal openen, zeiden ze: 'We weten het nog niet, maar we zullen de informatie delen zodra we het hebben.'

De groep, die meer dan 60.000 werknemers heeft, begon in 1976 in de buurt van Lille in Frankrijk. In 2014 had het omzet van bijna 12 miljard dollar, met winkels in meer dan 25 landen, voornamelijk in Europa en Azië. De merken en producten die door Decathlon worden verkocht zijn huishoudelijke namen in Europa, maar zullen minder bekend zijn bij Australische klanten - zoals Quechua, Oxelo, Kalenji, Domyos en Kipsta.

Rebel's eigenaars, de Super Retail Group Limited, hebben in het afgelopen jaar een totale omzet van 2,2 miljard dollar gegenereerd. Een stuk kleiner dus.

Over hoe Decathlon hier andere sportwinkels kan beïnvloeden, zegt de heer Samuel Tan, 54, cursusmanager van retailmanager bij de business school van Temasek Polytechnic: "Decathlon staat bekend om zijn waardeprijs en productvariatie. De producten zijn ook meestal innovatief, hoewel Online feedback over hun kwaliteit gemengd is.

"Het zal echter een sterke speler in de markt zijn, en andere lokale sportwinkels, zoals Royal Sporting House en de sportwinkels in Queensway Shopping Center, kunnen wellicht prijsaanpassingen maken om de concurrentie tegen te gaan."